Jaarverslag OC 2017/2018

Voorwoord

Het handbaljaar 2017-2018 was een leuk jaar, vol met verschillende activiteiten. Het was ook een jaar met nieuwe leden in de Ontspannings Commissie. Helaas moesten diverse leden, om verschillende redenen, stoppen met hun inzet in de OC, waardoor er weer nieuwe aanvulling nodig was. Gelukkig waren er ouders te vinden die graag wilden helpen.

Leden OC:

• Quendolyne van de Luitgaren-Kamphues (Voorzitster)
  • Lindsey Maat (vice voorzitster)
  • Linda Hilderink (penningmeester)
  • Tamara Heezen (Secretaresse)
  • Christien Despinois
  • Deborah Mosterd
  • Gabor Kortman
  • Erik de Neef

Ik bedank de vertrekkende leden voor hun inzet.

Halloweenavond

Op 28 oktober hebben we een Halloweenavond gehad met filmpjes en spelletjes. Lekkere enge hapjes en rare groene en rode drankjes waren de grote attracties van deze avond. Als afsluiting hebben we een stoelendans gedaan. Helaas was het niet zo druk: 20 kinderen, maar toch was het een gezellige en niet al te enge avond.

Sinterklaas

Vanaf de 20e van november hebben de kinderen hun schoen mogen zetten, die ze een week later weer gevuld mochten ophalen. Er zat wat lekkers en een cadeautje in. Er waren 30 schoentjes gezet.

Op woensdag de 29e van december was er een pietentraining. Op deze middag mochten de kinderen klimmen en klauteren als echte pieten. Na de training werden ze beloond met wat lekkers en een pietendiploma.

De Sint kwam op 2 december langs met wat lekkers voor iedereen, zelfs voor de gastspelers.

Het was een leuk en lekker druk evenement.

Kerst

Ondanks dat we net Sinterklaas gevierd hadden, stond het volgende evenement alweer op de stoep: Kerstbrunch. We wilden dit jaar weer wat anders organiseren in plaats van de kerstdiner die we zo gewend zijn. Dus het werd een kerstbrunch (tussen 11:00 en 14:00uur).

En omdat er ook nog een marathon georganiseerd was, zorgde dit voor een grote uitdaging, voor de ouders, om hun kinderen op tijd bij HVOS af te zetten. Er kwamen zelfs nog extra kinderen aanwaaien.

Om 11:30uur konden we aan tafel. Lekkere broodjes en diverse hapjes stonden op het menu. De kinderen hebben hun buik vol gegeten. Rondom het eten werd er gesjoeld, gekaart en getekend. De grotere hebben na het eten wat gevoetbald terwijl de rest aan de bingo ging. De leukste prijzen werden gewonnen.

Dank je wel Bakkerij Voskamp voor de lekkere kerststollen en kerstbroden.

Kortom…. het was een geslaagd evenement!

Spelletjesavond

Op 10 februari hebben we een spelletjesavond gehouden met 25 kinderen. Diverse bordspelletjes, levend bingo en voetballen buiten waren de spelletjes van de avond. Gezellig samenzijn stond centraal. Een leuke ontspannende avond.

Filmavond

Op 14 april was de filmavond. Onder het genot van een chipje en een drankje keken er 30 kinderen naar de film: Pietje Bell en de Zwarte Hand. Het thema sloot aan bij het Kamp.

Jaarafsluiting

Op 24 juni sloten we het handbalseizoen 2017-2018 af met Expeditie HVOS.

Een enorm groot evenement, die we zonder Jan niet zo uitgebreid hadden kunnen opzetten. Het gehele terrein, zelfs van de Korfbal moest er aan geloven. We hadden 6 teams van 11 kinderen, met begeleiders, die moesten zorgen dat ze het eerst de eindstreep haalden. Team Rood heeft het gewonnen, maar eigenlijk zijn alle kinderen winnaars. Het was een geslaagde warme dag.